Rozpoczynamy podsumowanie 2015 roku od zestawienia 10 najlepszych seriali, jakie mieliśmy okazję obejrzeć. W naszym rankingu zebraliśmy zarówno produkcje, które dopiero wystartowały w 2015 roku, jak też kolejne sezony istniejących już seriali. Zgadzacie się z naszym zestawieniem? A może macie inne propozycje? Zachęcamy do komentowania.
The Knick (Sezon 2)
Drugi sezon osławionego serialu Stevena Soderbergha utrzymuje wysoki poziom. O ile pierwsza seria zawierała niekończący się ciąg niepowodzeń i problemów głównych bohaterów, o tyle drugi sezon przynosi, przynajmniej początkowo, stabilizację. Nie znaczy to jednak, że brakuje dramaturgii. Wręcz przeciwnie - coraz bardziej zżywamy się z bohaterami i każde ich potknięcie przynosi jeszcze więcej emocji. Całość dopełnia jak zwykle kapitalna muzyka Cliffa Martineza, który na potrzebny drugiej serii napisał nową ścieżkę dźwiękową, nawiązującą jednak do charakteru poprzedniego soundtracku.
Fortitude to brytyjski serial zrealizowany dla stacji Sky Athlantick przez Simona Donalda. Produkcja ta przede wszystkim zaskakuje swoją niekonwencjonalnością. Jeżeli sądzicie, że w serialach widzieliście już wszystko, Fortitude udowodni wam, że się mylicie. Serial charakteryzuje świetnym aktorstwem, tajemniczym i mrocznym klimatem, a także rewelacyjnymi zdjęciami ukazującymi majestat dzikiej i mroźnej natury.
Pierwsza połowa sezonu zachwyca, druga niestety lekko rozczarowuje, choć śmiało można powiedzieć, że finał wszystko wynagradza. Nie dostajemy żadnych odpowiedzi, a twórcy ostatnią sceną sprawiają, że widz zbiera szczękę z podłogi i od razu zadaje sobie pytanie czy to naprawdę ostatni odcinek? Trzeci sezon może się podobać, jednak jest nierówny i niestety inny od poprzedników. Czy to źle, czy dobrze? Trudno powiedzieć. Sądzę, że po obejrzeniu każdy wyrobi sobie własne zdanie na ten temat. Jak by na to nie patrzeć, nawet słabszy sezon przygód Franka Underwooda potrafi zachwycić.
Piaty sezon jednego z najpopularniejszych seriali ostatnich lat nadal robi wrażenie, choć widoczna staje się zmiana kierunku, jaki obrali twórcy w stosunku do prozy Martina. W oczy rzucają się ubarwienia, aby produkcja wywoływała emocje i była bardziej ekscytująca. Finałowa scena ponownie zaskakuje, wywołując wśród fanów ogromną dyskusję na temat przyszłości niektórych bohaterów.
Polski serial w naszym zestawieniu nie jest dziełem przypadku. Zrealizowana dla stacji HBO produkcja to prawdziwe pozytywne zaskoczenie. Twórcy udowadniają, że potrafią utrzymać światowy poziom. Realizacyjnie to prawdziwy majstersztyk. Akcja jest tak poprowadzona, żeby nieustannie trzymać w napięciu i zaskakiwać widza w każdym odcinku. Aktorsko też trzyma wysoki poziom.
Detektyw (Sezon 2)
Drugi sezon Detektywa w znaczącym stopniu odbiega od pierwszego, który był najlepszym serialem ubiegłego roku. Niemniej jednak, pomimo wszechobecnych głosów krytyki, serial nadal posiada intrygującą fabułę okraszoną zachwycającymi zdjęciami. Nowi aktorzy sprawdzają się całkiem nieźle, na minus wypada szczególnie wolne tempo. Twórcy powoli budują intrygę, by jednak w pewnym momencie wystrzelić i zakończyć serial wielkimi fajerwerkami.
Drugi serial powstający we współpracy MCU i platformy Netflix robi naprawdę spore wrażenie. Jessica Jones zachwyca przede wszystkim pełnokrwistymi bohaterami rozstawionymi po obu stronach barykady. Bez kostiumów, bez patosu, za to z poczuciem wszechobecnej bezradności i mnóstwem ludzkich namiętności. Nowość w świecie Marvela, który robi pozytywne wrażenie, ale przeznaczone dla starszego grona odbiorców.
Śmiało można powiedzieć, że Daredevil Netflixa to produkcja z najwyższej półki i spokojnie swoim mrocznym klimatem, pełnokrwistymi bohaterami i dobrze opowiedzianą historią o lata świetlne wyprzedza każdą telewizyjną produkcję o superbohaterach, obnażając ich niedoskonałości, a przy okazji zostawia w tyle niejeden filmowy hit o podobnej tematyce. Może nie operuje efektami komputerowymi czy specjalnymi i nie wgniata w fotel efekciarskością, ale pod względem montażu i realizacji utrzymuje bardzo wysoki poziom.
Fargo (sezon 2)
Ten serial to prawdziwy fenomen. Twórcom w drugim sezonie udała się rzecz niezwykła. Z jednej strony zrobili zupełnie nową produkcję, którą nawet pod względem klimatu trudno zestawić z pierwszą serią. Z drugiej strony myśl przewodnia produkcji, groteska, ironia i ten przedziwny czarny humor sprawiają, że trudno pozbyć się wrażenia obcowania z dziełem braci Coen. Historia jest wciągająca, postaci barwne, realizacja obłędna. Fargo zrobiło to, co nie udało się drugiemu Detektywowi - utrzymało niezwykle wysoki poziom.
Netflix udowadnia, że jest w stanie realizować produkcje z najwyższej półki o standardzie przewyższającym niejedną tradycyjną stację telewizyjną. Narcos jest kolejnym krokiem do przodu, pozwalającym zostawić wiele podobnych seriali daleko z tyłu. Jest to dramatyczna opowieść o dobru i złu, choć tak naprawdę o samym złu, mniejszym lub większym. O świecie, w którym aby przetrwać trzeba być bezwzględnym i wyzutym z jakichkolwiek uczuć. To w pewnym sensie jest najbardziej przerażające, bo choć produkcja balansuje pomiędzy prawdą a fikcją i na pewno wiele elementów scenariusza zostało zmyślonych na potrzeby serialu, to jednak większość tych wydarzeń miała miejsce, a ludzie rzeczywiście niejednokrotnie ginęli bez powodu.
CHCESZ WIĘCEJ NASZYCH ZESTAWIEŃ, ARTYKUŁÓW I RECENZJI? POLUB TĘ STRONĘ
House Of Cards muszę w końcu obejrzeć - tyle osób chwali, a ja jeszcze pierwszego odcinka nie widziałam ;(
OdpowiedzZabieram się za drugi sezon "The Knick" - pierwszy strasznie mnie wciągnął, ale teraz jakoś mi się nie spieszy do powrotu. No i trzeba kiedyś zacząć "House of cards", choćby dla samego Kevina :)
OdpowiedzJestem tak do tyłu z serialami, że aż szkoda mówić. A ile z nich mam zaczętych i nieskończonych! Ostatnio trudno jest mi się zorganizować, by siąść i je dokończyć. Łatwiej przychodzi mi włączenie jakiegoś filmu :)
Odpowiedzdodałbym The Last Kingdom - ale przyznaję, że nie wszystkie pozycje z tej listy widziałem
OdpowiedzNie dziwi mnie aż 3 pozycje Netflixa w zestawieniu, chociaż nie jestem ich fanem. Trzeba przyznać, że stacja zaczyna narzucać warunki i realizuje coraz to ciekawsze produkcje. Fargo - uwielbiam :)
OdpowiedzJa od siebie dodałabym Sense8 oraz Penny Dreadful.
OdpowiedzWszystkie pozycje, które przypadły mi do gustu są też w tym zestawieniu. Potraktuję więc ten tekst jako listę polecankową - będę sprawdzał poszczególne seriale i myślę, że skoro Wam się podobało, to i ja będę z większości zadowolony ;)
OdpowiedzA ja spamuję i serdecznie zapraszam Cię do akcji "Wędrująca książka", którą organizuję. Więcej szczegółów w linku: http://www.recenzjapisanaemocjami.pl/2015/12/wedrujaca-ksiazka.html
OdpowiedzSerdecznie pozdrawiam i życzę cudownego Nowego Roku!!
Wszystkich produkcji nie widziałem, ale Narcos na pierwszym miejscu, jak najbardziej.
OdpowiedzNo ładnie, nie znam żadnego serialu z tego zestawienia. Czas ostro nadrabiać z serialami, bo wstyd. Dzięki za inspirację, teraz będę oglądać, oglądać i oglądać :)
OdpowiedzWiększości nie widziałam, a nawet nie kojarzę.
OdpowiedzMuszę w końcu nadrobić "House of cards", bo skończyłam na sezonie drugim, gdzieś w połowie :P
Za to z "Grą o tron" jestem na bieżąco i nie mogę doczekać się kolejnego sezonu!
Ciekawi mnie też "Pakt" i "Daredevill" (widziałam dwa odcinki i mi się spodobał nawet).
Ciekawe zestawienie, ale ja jednak nie odważyłbym się włączyć Detektywa do najlepszych seriali 2015 :)
Odpowiedz